On-line ραδιόφωνο για την έκδοση 10.10 του Ubuntu

Σήμερα το πρωί αποφάσισα να γράψω ένα άρθρο για το Ubuntu στα πλαίσια του μαθήματος της διδακτικής. Μπήκα σε Ubuntu, εφτιαξα και το καφεδάκι μου και πήγα να ακούσω τον αγαπημένο μου on-line ραδιοφωνικό σταθμό από το http://www.e-radio.gr/ όπως κάνω κάθε μέρα άλλωστε από τα Windows . Πάτησα τον player του σταθμού αλλά καμία ανταπόκριση. Δυστυχώς είμαι αρχάρια στα linux-οειδή  συστήματα και επίσης ήταν πολύ πρωί για όλους τους φίλους μου που γνωρίζουν από linux  να τους ενοχλήσω ώστε να μου βρούν λύση στο πρόβλημά μου!

Google ο πιστός μου φίλος που ποτέ δεν κοιμάται

Δεν γνώριζα τι ακριβώς έπρεπε να εγκαταστήσω . Ηξερα ωστόσο, οτι  ήθελα να βρώ μια εφαρμογή με λειτουργία παρόμοια του plugin windows media player για τον Firefox  και που θα υποστήριζε Microsoft Media Server (MMS) protocol . Κατέληξα πως δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στο Ubuntu , ωστόσο βρήκα ένα αντίστοιχο plugin για τον VLC player με το οποίο μπορούσα να ακούσω online σταθμούς. Αφού κατέληξα στο πρόγραμμα απευθύνθηκα στο επίσημο ελληνικό site του Ubuntu, (http://forum.ubuntu-gr.org/ ) ψάχνοντας οδηγίες εγκατάστασης για τον VLC player

Θα παρουσιάσω λοιπόν την διαδρομή εγκατάστασης που ακολούθησα ετσι ώστε με το πάτημα ενός κουμπιού να ακούει κανείς τον on-line αγαπημένο του σταθμό. Εχω έκδοση Ubuntu 10.10 οπότε ότι γράφω αφορά αυτην την έκδοση

Βήμα 1ο : Ανοίγουμε ένα τερματικό απο Εφαρμογές-> Βοηθήματα-> Τερματικό .

Αρχικά  πρέπει να βρούμε ποια διαμονή έχουμε και τι είναι το σύστημα μας δηλαδή 32-bito ή 64-bito. Αυτο γίνεται γράφοντας στο τερματικό μας

cat /etc/lsb-release    και στην συνέχεια uname -m

Το αποτέλεσμα φαίνεται στην εικόνα. Εγώ έχω 64 όποιος έχει 32-bito θα έγραφε i686 ή i386 αντί για x86_64 που γράφει στο δικό μου

Βήμα 2ο : Eνεργοποιούμε τα “Universe” και “Multiverse” . Στο τερματικό που έχουμε ήδη ανοίξει συνεχίζουμε με τις επόμενες εντολές

  • sudo cp /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.backup
  • sudo cp /etc/apt/sources.list.backup /etc/apt/sources.list
  • sudo sed -i -e "s/# deb/deb/g" /etc/apt/sources.list
  • sudo sed -i -e "s/deb cdrom/# deb cdrom/g" /etc/apt/sources.list
  • sudo apt-get update ; sudo apt-get upgrade

Βήμα 3ο : Στην συνέχεια θα εγκαταστήσουμε τα βασικά προγράμματα . Γράφουμε με την σειρά στο τερματικό

  1. sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
  2. sudo apt-get -y install ubuntu-restricted-extras
  3. sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/maverick.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list
  4. sudo apt-get -y install ubuntu-restricted-addons
  5. sudo apt-get update && sudo apt-get install medibuntu-keyring && sudo apt-get update && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
  6. sudo apt-get -y install libdvdcss2 libdvdread3 libdvdread4 libdvdnav4  non-free-codecs

Βήμα 4ο : Επόμενη βήμα είναι να εγκαταστήσουμε codecs αλλά και το προγραμμα flash πάνω στο οποίο θα βασιστεί η εγκατάσταση του plugin του VLC player για να ακούμε την μουσική μας με ευκολία

Για τo 64-bito Ubuntu συνεχίζουμε να γράφουμε στο τερματικό μας

  • sudo apt-get -y install w64codecs
  • sudo add-apt-repository ppa:sevenmachines/flash
  • sudo apt-get update
  • sudo apt-get install flashplugin64-installer

Βήμα 5ο : Στο τελευταίο μας βήμα εγκαθιστούμε και τον VLC player και επιτέλους τελειώσαμε!

sudo apt-get -y install mplayer gnome-mplayer gecko-mediaplayer  vlc smplayer

Την δουλεία του την κάνει?

Γνωρίζω οτι και μόνο η δουλειά του copy & paste με έκανε να βαρεθώ απίστευτα. Γνωρίζω επίσης οτι κάποια απο αυτά τα πακέτα που εγκατέστησα ίσως να είναι περιττά αλλα εγώ με αυτόν τον τρόπο μπόρεσα και βρήκα λύση στο πρόβλημα μου και είμαι χαρούμενη μιας και οι γνώσεις μου στο Ubuntu δεν είναι κάτι παραπάνω απο Ubuntu for Dummies 😛 Μάλιστα βελτίωσα και τον τρόπο που ήδη γνώριζα και που ήταν πιο κουραστικός μιας και έπρεπε:

  1. να ψάξω έναν έναν τους σταθμούς που υπάρχουν μαζεμένοι στο e-radio, να βρώ την διεύθυνση που αντιστοιχεί σε κάθε έναν από αυτούς
  2. και να την κάνω copy & paste σε ένα τερματικό το οποίο θα άνοιγε τον VLC player . Ετσι σε περίπτωση που ήθελα να ακούσω κάποιον άλλο σταθμο έπρεπε να κάνω αυτην την κουραστική διαδικασία ξανά και ξανά

Τώρα όμως? Ένα κουμπάκι και όλα είναι όπως με βολεύουν! Η διαδικασία αυτήν με έκανε να πιστέψω λίγο παραπάνω στον εαυτό μου μιας και δεν κατέφυγα στην γνωστή λύση που ήξερα ή στις γνώσεις κάποιου φίλου. Παιδεύτηκα λιγάκι και αυτό λόγω της έλλειψης οικειότητας με το Ubuntu αλλά το αποτέλεσμα με χαροποίησε ιδιαίτερα!

Ελπίζω και εσάς να σας βοηθήσει! Enjoy!